Električni automobili bi mogli biti jeftiniji od auta na benzin i dizel u roku od 10 godina

Električni automobili bi mogli biti jeftiniji od auta na benzin i dizel u roku od 10 godina

Jedna stvar koja koči već odavno odgađanu revoluciju električnih auta je da suparnici (auta čiji je pogon na dizel ili benzin) se aktivno bore za tržište. Pod pritiskom proizvođaća električnih auta i državnih emisionih standarda, motori sa unutrašnjim sagorijevanjem postaju sve efikasniji, što otežava električnim autima njihov proboj na tržište zbog nemogućnosti pariranja cijenama koje nude proizvođaći motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Jedna stvar koja koči već odavno odgađanu revoluciju električnih auta je da suparnici (auta čiji je pogon na dizel ili benzin) se aktivno bore za tržište. Pod pritiskom proizvođaća električnih auta i državnih emisionih standarda, motori sa unutrašnjim sagorijevanjem postaju sve efikasniji, što otežava električnim autima njihov proboj na tržište zbog nemogućnosti pariranja cijenama koje nude proizvođaći motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. U prognozi za 2040 prošle sedmice, kompanija ExxonMobil sumnja u vjerovatnoću da će električna auta načiniti veći pomak za sljedećih 20 godina.

Ali, postoji kontra argument analitičara Njemačke banke (Deutsche Bank) Rod Lache: “Dominacija motora sa unutrašnjim sagorijevanjem je pri kraju. Tokom sljedećeg vijeka, trošak električnih i motora sa unutrašnjim sagorijevanjem će biti poprilično izjednačen.Električna auta bi mogla biti i jeftinija od auta sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, a to bi moglo poslužiti kao katalizator značajne ekspanzije upotrebe električnih auta. Postoje dva faktora koja bi mogla da smanje razliku u cijenama: Prvi je predviđanje pada cijena baterija za više od pola, do 100$ po kWh- ne zbog naučnog napretka, već zbog tehničkih poboljšanja i ekonomije razmjera, posebno u Tesli. Drugi faktor je da motori sa unutrašnjih sagorijevanjem će postati znatno skuplji. Američki standradi za efikasnost benzina, koji zahtjevaju da lakša vozila se kreću prosjećnom brzinom od 54,5 milja po galonu do 2025, ostvarit će dodatne troškove od 2,000 do 2,600 $ po vozilu. Ovo će utjecati da ukupni troškovi vozila sa konvencionalnim tehnologijama budu oko 7,000 do 7,600 $ po vozilu u Americi. Radi poređenja, Njemačka banka očekuje da baterija od 47 kWh ,koja može preći 200 milja, će koštati 5,400 $ po punjenju. Ukupni troškovi jednog električnog auta će biti oko 6,100 $ što električnim autima daje značajnu prednost u odnosu na motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.”

Energija je takva da bezobzira da li pričali o nafti ili obnovljivim tehnologijama, svakoj tehnologiji je moguće naći prednosti i mane na tržištu. Eksperti imaju različita mišljenja o tome šta dolazi sljedeće. U slučaju električnih auta, nepredvidljiva komponenta je Elon Musk, Teslin ikonični vođa. Bez obzira na negativna predviđanja firme ExxonMobil, mnogo je onih koji predviđaju da revolucija električnih auta počinje, te sa sigurnošću možemo reći da budućnost električnih auta djeluje obečavajuće.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply