Evo zašto kompanije od dobavljača očekuju da smanje ugljični otisak

Evo zašto kompanije od dobavljača očekuju da smanje ugljični otisak

U bitci za veću održivost svjetskog poslovanja mnoge najveće kompanije postaju sve odlučnije u namjeri da smanje svoju potrošnju energije, vode i drugih energenata i materijala.

Bitka se sada premješta u dobavljački lanac, a brojni svjetski teškaši na području maloprodaje na veću održivost potiču i svoje dobavljače. Posljednje brojke CDP-a, svjetske neprofitne organizacije za praćenje globalnog utjecaja na okoliš, pokazuju kako Walmart, CVS Health, Target i britanski Tesco od svojih dobavljača prikupljaju podatke kako bi smanjili rizike za okoliš i smanjili emisije ugljika u svojim dobavljačkim lancima.

Predvodništvo koje pokazuje sektor maloprodaje dio je šireg djelovanja organizacija iz privatnog i javnog sektora koje svoju kupovnu moć koriste za borbu protiv klimatskih promjena, povlačenja šuma i nestašice vode“, kažu u CDP-u (koji je prije bio poznat kao Carbon Disclosure Project, projekt za transparentnost ugljika).

Ritam promjena se ubrzava. Desetljeće nakon što je CDP za najveće svjetske kupce počeo prikupljati podatke iz dobavljačkih lanaca, 115 organizacija, koje godišnje ukupno troše više od 3,3 milijarde dolara, sada podatke zahtijeva od više od 11.500 dobavljača. To je porast od 15 % u odnosu na lani kad je podatke tražilo 99 organizacija.

Budući da su emisije u dobavljačkom lancu u prosjeku četiri puta veće od onih u izravnom djelovanju kompanija – a u odnosu na maloprodajne i potrošački orijentirane kompanije veće i sedam puta – velike multinacionalne korporacije ne mogu se sveobuhvatno posvetiti svom utjecaju na okoliš, a da se ne pozabave dobavljačkim lancima“, komentirala je voditeljica Odjela za dobavljačke lance u CDP-u Sonya Bhonsle.

Ohrabrujuće je vidjeti kako mnogi najveći svjetski kupci ozbiljno pristupaju održivosti dobavljačkog lanca. Tražeći podatke od svojih dobavljača rasvjetljuju rizike skrivene duboko u proizvodnim lancima i otkrivaju različite prilike za smanjenje ukupnih ugljičnih otisaka, povećanje inovativnosti i smanjenje troškova.

Porast broja kompanija koje na red pozivaju svoje dobavljačke lance dolazi u vrijeme kad sve više kompanija usvaja znanstveno utemeljene ciljeve, odnosno ciljeve koji im omogućuju smanjiti emisije u skladu s dekarbonizacijom potrebnom da se globalni porast temperature zadrži ispod 2 °C, što je središnji cilj Pariškog sporazuma.

Inicijativa za znanstveno utemeljene ciljeve, koja kompanijama takve ciljeve pomaže razvijati i odobravati, od kompanija traži da postave ciljeve trećeg opsega – u koje spadaju emisije iz dobavljačkih lanaca – ako na te emisije otpadne 40 % ili više njihovih ukupnih emisija. To je jedan od razloga zašto se pridružuje maloprodaja.

Budući da ne proizvode ono što prodaju, emisije trećeg opsega imaju golem udio u njihovo ugljičnom otisku.

Walmart se oko emisija kod dobavljača raspituje deset godina. “Ponosni smo na napredak koji smo ostvarili u smanjenju svojih emisija, ali ciljamo i na više“, komentirala je Ariane Grazian, viša menadžerica za održivost u Walmartu.

Zbog toga Walmart surađuje s CDP-om, dobavljačima i drugima iz Project Gigatona, odobrene inicijative za znanstveno utemeljene ciljeve čiji je cilj do 2030. iz svjetskog vrijednosnog lanca eliminirati gigatonu (milijardu metričkih tona) emisija. Project Gigaton je u prvoj godini nadahnuo djelovanja zbog kojih je izbjegnuto 20 miliona metričkih tona emisija, proširio se u Kinu i Veliku Britaniju te obuhvatio više od 400 dobavljača koji djeluju u više od 30 zemalja.

Međutim, ne sudjeluje samo maloprodaja. Među organizacijama koje su se 2018. pridružile CDP-ovom zahtjevu za informacijama iz dobavljačkih lanaca su najveća svjetska pivovara AB InBev, Odjel za vodu i struju Los Angelesa, hemijske grupacije Croda i Arkema te Royal Bank of Canada.

Budućnost Targetovog poslovanja ovisi o današnjoj brizi za postojeće resurse, stoga neprekidno tražimo ekološki prihvatljivije načine da gostima isporučimo željene proizvode. CDP o svojim emisijama izvještavamo od 2012. te ćemo sada radi veće učinkovitosti, ulaganja i inovacije te podatke tražiti i od ključnih dobavljača“, komentirala je Targetova potpredsjednica za korporativnu odgovornost Jennifer Silberman.

Prodipto Roy, voditelj programa za zgrade i industriju u Climate Works, nevladinoj organizaciji koja je poduprla CDP-ovu aktivniju ulogu kod dobavljača, istaknuo je kako maloprodajne kompanije snažno utječu na osviještenost i djelovanja koja vode ka smanjenju emisija jer se nalaze na vrhu globalnog opskrbnog lanca. “Maloprodaja je time što je postavila znanstveno utemeljene ciljeve i od svojih dobavljača zatražila transparentnost prema CDP-u snažno poručila kako je odlučna prijeći na ekonomiju niskog ugljika i kako od dobavljača očekuje da je prate na tom putu.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu