Holandija zabranjuje sva neelektrična vozila do 2025. godine

Holandija zabranjuje sva neelektrična vozila do 2025. godine

Automobili s konvencionalnim motorima bi u Evropi mogli biti "penzionisani" prije nego se to očekivalo. Holandski političari se slažu da je potrebno zabraniti korištenje takvih automobila do 2025. godine. Ukoliko se zakon usvoji, u Holandiji će smjeti da se prodaju samo električni i automobili na vodonik.

Automobili s konvencionalnim motorima bi u Evropi mogli biti “penzionisani” prije nego se to očekivalo. Holandski političari se slažu da je potrebno zabraniti korištenje takvih automobila do 2025. godine. Ukoliko se zakon usvoji, u Holandiji će smjeti da se prodaju samo električni i automobili na vodonik. U Holandiji je trenutno od deset kupljenih automobila jedan električni.

Zakon koji je predložila Radnička partija neće zabranjivati upotrebu postojećih automobila na benzin i dizel-gorivo, ali kada se oni izbace iz upotrebe neće moći da budu zamijenjeni. Postoji mogućnost da zakon bude usvojen uprkos veoma jakom protivljenju, pošto većina izabranih poslanika u donjem domu holandskog parlamenta podržava inicijativu.

Ukoliko nacrt zakona prođe, hibridni modeli, uključujući i one koji koriste motor sa unutrašnjim sagorijevanjem i akumulator, također će biti zabranjeni. Plan za štednju energije natjeraće proizvođače automobila da proizvode dovoljno ekoloških vozila koja bi zadovoljila potražnju. Savremeni ekološki automobili imaju kraće vrijeme punjenja i mogu da pređu duža rastojanja. Zagovornici električnih automobila vjeruju da će stalna poboljšanja učiniti ove automobile atraktivnijima za kupovinu.

Prodaja električnih i automobila na vodonične ćelije je u stalnom porastu. Prema kompaniji „Tesla“, njihov dostupni „model 3“ je dobio rekordan broj porudžbina. Prema istraživanju kompanije „Deloitte“ iz 2015, Holandija je jedna od najzagađenijih zemalja u Evropskoj uniji, što govori da donošenje ovog zakona bi znatno popravilo sliku Holandije u pogledu zaštite okoline.

Slični zakoni su predloženi i u pojedinim evropskim gradovima. Oslo planira zabraniti privatne automobile do 2019. godine, kako bi se smanjila emisija štetnih gasova za 50 posto. Gradonačelnik Pariza je najavio da će se grad “riješiti” automobila s dizelskim motorima do 2020. London će uvesti Zonu sa ultra niskom emisijom, gdje će se korištenje automobila skupo plaćati. Slični zakoni se najavljuju i u Birminghamu, Leedsu, Nottinghamu, Derbyju i Southamptonu.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply