Inteligentna ulična rasvjeta štedi do 80% energije

Inteligentna ulična rasvjeta štedi do 80% energije

Delft University of Tehnology (TU Delft) trenutno testira inteligentne sustave javne rasvjete koji koriste do 80% manje električne energije od postojećih sustava, a ujedno su i jeftiniji za održavanje. Sustav se sastoji od ulične rasvjete sa LED tehnologijom, senzorima pokreta i bežičnim komunikacijskim sustavom. Ovime je omogućeno prigušivanje svjetala kada se u blizini ne nalaze pješaci, biciklisti ili

Delft University of Tehnology (TU Delft) trenutno testira inteligentne sustave javne rasvjete koji koriste do 80% manje električne energije od postojećih sustava, a ujedno su i jeftiniji za održavanje.

Sustav se sastoji od ulične rasvjete sa LED tehnologijom, senzorima pokreta i bežičnim komunikacijskim sustavom. Ovime je omogućeno prigušivanje svjetala kada se u blizini ne nalaze pješaci, biciklisti ili automobili, kao i bežična komunikacija između ulične svjetiljke i kontrolne sobe. Sustav je razvio student TU Delfta, Chintan Shah, koji je sa navedenim konceptom pobijedio na sveučilišnom natječaju za poboljšanje energetske učinkovitosti na kampusu.

Ušteda energije do 80% – Nizozemska troši više od 300 milijuna eura godišnje na električnu energiju za uličnu rasvjetu. Mreža javne rasvjete osim toga trenutno emitira više od 1,6 milijuna tona CO2 godišnje. Svjetla uvijek rade punom snagom, neovisno o tome da li se netko nalazi u blizini. U usporedbi sa trenutnim sustavima javne rasvjete, Shahov inteligentni sustav može smanjiti potrošnju energije i emisije CO2 za do 80%, jeftiniji je za održavanja, a može pomoći i u rješavanju problema svjetlosnog zagađenja.

Sigurna rasvjeta – Shahov sustav sastoji se od elektroničke opreme koja se može implementirati u bilo koje ulično rasvjetno tijelo. Glavne komponente sustava su LED žarulje, senzori pokreta i bežična komunikacija. Na prvi pogled sustav izgleda kao već dostupni sustavi vrtne rasvjete sa senzorima pokreta, no ipak postoje značajne razlike. U Shahovom sustavu se sve okolne ulične svjetiljke pale ukoliko se primijeti da se netko kreće. Osim toga, svjetla se nikada ne gase u potpunosti već se zatamnje za otprilike 20%. Na taj način, prolaznici se uvijek kreću u sigurnom krugu svjetlosti kao što je i do sada bila praksa. Dodatni bonus je činjenica da svjetla automatski obavještavaju kontrolnu sobu ukoliko dođe do određenih kvarova. Ovime su smanjeni troškovi i povećana učinkovitost održavanja.

Uvođenje na tržište – Cilj pilot projekta je temeljito testiranje i ugađanje sustava, kako bi se spriječilo da grane ili mačke “zbune” sustav rasvjete. Shah u suradnji sa svojom tvrtkom Tvilight radi na uvođenju sustava na tržište, a u roku od 3-5 godina očekuje njegovu punu isplativost i profitabilnost. Shah izjavljuje: “Ova tehnologija se u nekim aspektima razlikuje od postojećih sustava drugih tvrtki, te su sve nove primijenjene tehnologije patentirane. I sa TU Delfta nestrpljivo očekuju rezultate pilot projekta. Profesor energije vjetra, Gijs van Kuik, aktivno je uključen u projekt veće održivosti kampusa: “Oduševljeni smo razvojem ovog projekta. Radi se o obećavajućoj prilici za uštedu energije u sustavima javne rasvjete”.

IZVOR CroEnergo.eu

ostatak teksta:

http://www.croenergo.eu/inteligentna-ulicna-rasvjeta-stedi-do-80-energije-2132.aspx

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu