Delft University of Tehnology (TU Delft) trenutno testira inteligentne sustave javne rasvjete koji koriste do 80% manje električne energije od postojećih sustava, a ujedno su i jeftiniji za održavanje. Sustav se sastoji od ulične rasvjete sa LED tehnologijom, senzorima pokreta i bežičnim komunikacijskim sustavom. Ovime je omogućeno prigušivanje svjetala kada se u blizini ne nalaze pješaci, biciklisti ili
Delft University of Tehnology (TU Delft) trenutno testira inteligentne sustave javne rasvjete koji koriste do 80% manje električne energije od postojećih sustava, a ujedno su i jeftiniji za održavanje.
Sustav se sastoji od ulične rasvjete sa LED tehnologijom, senzorima pokreta i bežičnim komunikacijskim sustavom. Ovime je omogućeno prigušivanje svjetala kada se u blizini ne nalaze pješaci, biciklisti ili automobili, kao i bežična komunikacija između ulične svjetiljke i kontrolne sobe. Sustav je razvio student TU Delfta, Chintan Shah, koji je sa navedenim konceptom pobijedio na sveučilišnom natječaju za poboljšanje energetske učinkovitosti na kampusu.
Ušteda energije do 80% – Nizozemska troši više od 300 milijuna eura godišnje na električnu energiju za uličnu rasvjetu. Mreža javne rasvjete osim toga trenutno emitira više od 1,6 milijuna tona CO2 godišnje. Svjetla uvijek rade punom snagom, neovisno o tome da li se netko nalazi u blizini. U usporedbi sa trenutnim sustavima javne rasvjete, Shahov inteligentni sustav može smanjiti potrošnju energije i emisije CO2 za do 80%, jeftiniji je za održavanja, a može pomoći i u rješavanju problema svjetlosnog zagađenja.
Sigurna rasvjeta – Shahov sustav sastoji se od elektroničke opreme koja se može implementirati u bilo koje ulično rasvjetno tijelo. Glavne komponente sustava su LED žarulje, senzori pokreta i bežična komunikacija. Na prvi pogled sustav izgleda kao već dostupni sustavi vrtne rasvjete sa senzorima pokreta, no ipak postoje značajne razlike. U Shahovom sustavu se sve okolne ulične svjetiljke pale ukoliko se primijeti da se netko kreće. Osim toga, svjetla se nikada ne gase u potpunosti već se zatamnje za otprilike 20%. Na taj način, prolaznici se uvijek kreću u sigurnom krugu svjetlosti kao što je i do sada bila praksa. Dodatni bonus je činjenica da svjetla automatski obavještavaju kontrolnu sobu ukoliko dođe do određenih kvarova. Ovime su smanjeni troškovi i povećana učinkovitost održavanja.
Uvođenje na tržište – Cilj pilot projekta je temeljito testiranje i ugađanje sustava, kako bi se spriječilo da grane ili mačke “zbune” sustav rasvjete. Shah u suradnji sa svojom tvrtkom Tvilight radi na uvođenju sustava na tržište, a u roku od 3-5 godina očekuje njegovu punu isplativost i profitabilnost. Shah izjavljuje: “Ova tehnologija se u nekim aspektima razlikuje od postojećih sustava drugih tvrtki, te su sve nove primijenjene tehnologije patentirane. I sa TU Delfta nestrpljivo očekuju rezultate pilot projekta. Profesor energije vjetra, Gijs van Kuik, aktivno je uključen u projekt veće održivosti kampusa: “Oduševljeni smo razvojem ovog projekta. Radi se o obećavajućoj prilici za uštedu energije u sustavima javne rasvjete”.
IZVOR CroEnergo.eu
ostatak teksta:
http://www.croenergo.eu/inteligentna-ulicna-rasvjeta-stedi-do-80-energije-2132.aspx