Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije

Krovovi bečkog metroa postaju postrojenja za proizvodnju solarne energije

Dobivena energija trošiti će se na mjestu proizvodnje - na stanici Ottakring bečke podzemne željeznice linije U3, i to za pogon lifta, pokretnih stepenica i rasvjetu

Borbi protiv klimatskih promjena u Beču odnedavno doprinosi i bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz „Wiener Linien”. U sklopu jedinstvenog pilot-projekta s Gradom Bečom testirat će nove tankoslojne fotonaponske module koji ne sadrže staklo te su pet puta lakši od uobičajenih.

Takvi su moduli već postavljeni na krovu podzemne željeznice linije U3 u okrugu Ottakring. Na površini od 360 kvadratnih metara godišnje će se proizvoditi 62.000 kWh solarne energije čime će se emisija CO2 smanjiti za više od 21 tonu, a dobivena će se energija trošiti odmah na mjestu proizvodnje za pogon lifta, pokretnih stepenica i rasvjetu.

Dio je to velikog projekta diljem EU-a pod nazivom „Low carb” čiji je cilj znatno smanjenje emisije CO2 javnog prijevoza u Europi do 2050. godine. Bruxelles stoga preuzima sufinanciranje 80 posto troškova. Ovaj će pilot-projekt trajati do proljeća 2022. godine, a ako se pokaže uspješnim, takvi će se solarni moduli postavljati i na krovovima drugih stanica bečke podzemne željeznice.

Bečki javni prijevoz štedi energiju

„Javni prijevoz je ključan za postizanje klimatskih ciljeva. Naša firma „Wiener Linien“ neprestano ulaže u poboljšanje i širenje javnog prijevoza te postiže stalni napredak na području energetske efikasnosti. Solarna energija nije dobra samo za zaštitu klime, kao što znamo, sunce nam za svoju energijiu ne šalje račune“, izjavila je Alexandra Reinagl, direktorica financija, ljudskih resursa i pravnih poslova firme „Wiener Linien“.

Gotovo sva vozila bečkog javnog prijevoza koja prometuju šinama, bilo da je riječ o tramvajima ili podzemnoj željeznici, već su sada prave male „elektrane“. Naime, energija koja se oslobađa prilikom kočenja vraća se natrag u istosmjernu mrežu te je na taj način mogu koristiti i ostala vozila u tom području. Primjerice, bečki tramvaji na ovaj način proizvode već 30 % potrebne energije.

Preuzeto sa:Ekovjesnik.hr

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu