NASA pokazala svoj prvi električni avion na čijoj proizvodnji još radi

NASA pokazala svoj prvi električni avion na čijoj proizvodnji još radi

Američka svemirska agencija NASA predstavila je ranu verziju svog prvog električnog eksperimentalnog aviona, X-57 “Maxwell”, u svom manje poznatom laboratoriju za zrakoplovstvo u kalifornijskoj pustinji.

Prilagođen iz dvostrukog italijanskog propelera Tecnam P2006T, X-57 je u razvoju od 2015. godine i ostat će još najmanje godinu dana do svog prvog probnog leta iznad zrakoplovne baze Edward.

Međutim, nakon što su na njega pričvrstili dva najveća od 14 elektromotora koji će na kraju pokrenuti avion, pogonjen posebno dizajniranim litij-jonskim baterijama, NASA je odlučila Maxwella prikazati javnosti. Inače, propeleri na X-57 aktivirat će se prilikom polijetanja i slijetanja te povlačiti tokom leta.

NASA je također pokazala novoizgrađeni simulator koji inženjerima i pilotima daje dojam o tome kakav će biti osjećaj manevriranja u letu gotovom verzijom X-57 .

Maxwell je najnovija u ponosnoj kolekciji eksperimentalnih letjelica koje je NASA razvila tokom više decenija u mnoge svrhe, uključujući Bell X-1 u obliku metka koji je prvi probio zvučnu barijeru ili raketni avion X-15 kojim je letio Neil Armstrong prije nego što se pridružio Apollo timu.  Maxwell će ustvari biti prvi NASA-in X-avion sa posadom.

Dok privatne kompanije godinama razvijaju električne avione i letjelice, NASA-in X-57 poduhvat usmjeren je na dizajniranje i tehnologiju u skladu sa standardima koje komercijalni proizvođači mogu prilagoditi za vladino certificiranje. S tim u vezi, NASA-in električni avion će ispunjavati standarde za plovidbenost i sigurnost, kao i za energetsku efikasnost i buku.

Preuzeto sa: Energetika.ba

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu