Naučnica s FMB-a napravila prvi bicikl na vodonik

Naučnica s FMB-a napravila prvi bicikl na vodonik

Prvi hrvatski bicikl na vodonik predstavljen je jučer na Fakultetu mašinstva i brodogradnje! Djelo je to doc.dr.sc. Ankice Đukić sa Zavoda za energetska postrojenja, energetiku i ekologiju na tom zagrebačkom fakultetu.

Imala sam sreću voziti Toyotin Mirai koji je pogonjen vodonikom. Nevjerojatno mi se svidjelo, praktički je sve pod kontrolom, a vodonik je ekološki najprihvatljivije gorivo! Takvi su automobili kod nas vrlo rijetki, pa zašto ga ne napraviti? A prvi korak neka bude bicikl“, rekla je dr. Đukić na prezentaciji na FSB-u. Naučnica je za osnovu svog bicikla uzela KTM-ov pedelec Amparo, bicikl koji ima pomoćni motor na struju. Njegovu bateriju zamijenila je izvorom struje zasnovanom na vodoniku bez ikakvih zahvata na ostalim komponentama.

Pedelecova elektronika i dalje misli da je u sprezi s baterijom, a ne potpuno novim izvorom energije. A riječ je o 60 gorivnih ćelija snage 300 vata, a vodonik je spremljen u metalni spremnik“, objasnila je principe na kojima počiva prvi hrvatski bicikl na vodik. Kako smo još doznali, on bi morao imati veći doseg od modela koje napaja klasična baterija i brže se puni. A da bi bili maksimalno funkcionalni, trebalo bi im omogućiti i redovito punjenje.

Pumpa za vodonik koja bi bila dostatna za ovakav jedan bicikl ne bi smjela stajati više od 33284.94 eura. Znači, nije riječ o nekom prevelikom novcu pa se nadam da će za tako nešto biti sluha i u Gradu“, kaže dr. Đukić. Uvjerili smo se također da bicikl ne samo da funkcionira, nego to čini i prilično impresivno. Sistem se aktivira pa, kada bicikl dosegne brzinu od tri kilometra na sat, počne i pogoniti bicikl. Svi bitni parametri vidljivi su na zaslonima koji su uklopljeni u sistem.

Cijeli ovako opremljen bicikl teži oko 33 kilograma što je nekih sedam kilograma više nego kada je u pitanju baterija. Sam bicikl stoji dvije hiljade eura, a cijeli sistem koji je u cijelosti napravljen na zavodu fakulteta vrijedan je deset hiljada eura. Nije jeftino, no priča o hrvatskom pogonu na vodonik s prvim takvim našim biciklom tek počinje.

Idemo po redu. Prvi bi korak u razvoju hrvatskog automobila na vodonik bio ovaj bicikl. Sljedeći logičan korak bio bi razvoj motocikla, što će doista i uslijediti. Ako uspijemo s motociklom, napravit ćemo i prvi hrvatski automobil na vodonik“, kaže dr. Đukić.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply