Odredbe trećeg energetskog paketa nećemo uspjeti primijeniti do 2015.

Odredbe trećeg energetskog paketa nećemo uspjeti primijeniti do 2015.

Odredbama Ugovora o osnivanju Energetske zajednice, između ostalog, traži se usklađivanje domaćeg zakonodavstva sa nekoliko EU propisa vezanih za interno tržište prirodnog plina. EU propisi na koje se poziva ovaj ugovor spadaju u tzv. II energetski paket i u dosadašnjoj implementaciji u BiH nisu ispunjeni svi zahtjevi na adekvatan način. Upravo zbog toga je aktuelan proces za

Odredbama Ugovora o osnivanju Energetske zajednice, između ostalog, traži se usklađivanje domaćeg zakonodavstva sa nekoliko EU propisa vezanih za interno tržište prirodnog plina.

EU propisi na koje se poziva ovaj ugovor spadaju u tzv. II energetski paket i u dosadašnjoj implementaciji u BiH nisu ispunjeni svi zahtjevi na adekvatan način. Upravo zbog toga je aktuelan proces za tzv. rješavanje spora između Tajništva Energetske zajednice i BiH, kažu nam iz Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Navode da je u okviru ovog procesa napravljena analiza odredaba važećih zakona i podzakonskih akata, u okviru koje je utvrđeno 14 elemenata u kojima nisu u potpunosti ispoštovani zahtjevi Ugovora o osnivanju Energetske zajednice.

Kažu i da su nadležne institucije nastavile svoje aktivnosti u smislu uklanjanja uočenih nedostataka, pa su tako u Republici Srpskoj provedene aktivnosti i otklonjeni nedostaci koji se odnose na Republiku Srpsku. Sa druge strane, u Federaciji BiH je u procesu usvajanja Zakon o plinu, koji će otkloniti određeni dio nedostataka vezanih za Federaciju, a nakon čega ostale institucije i plinkse kompanije u FBiH moraju nastaviti aktivnosti kako bi se uočeni nedostaci otklonili.

”Osim navedenog, BiH je u obavezi da primjeni i odredbe EU propisa o internom tržištu prirodnog plina, tzv. III energetskog paketa, do 01.01.2015. godine. Zbog prethodno navedenog, nije realno očekivati da će se u ovom vremenskom roku stvoriti uvjeti za potpunu primjenu III energetskog paketa, ali će nadležne institucije nastaviti aktivnosti na primjeni istih”, kažu za eKapija.ba iz Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa.

O tome sa kojim sankcijama bi se mogla suočiti ističu da je sam proces uspostave Energetske zajednice zamišljen i kreiran na način da pomogne zemljama članicama da provedu reformski proces u sektoru umrežene energije, kako bi se stvorili potrebni pravni, regulatorni i institucionalni
preduvjeti za: privlačenje novih investicija, povećanje obima trgovine energijom i povećanje nivoa sigurnosti opskrbe.  Upravo zbog ovoga, Ugovor o osnivanju Energetske zajednice sadrži samo nekoliko odredaba vezanih za postupanje u slučaju neispunjavanja istog.

” Tako je u konačnoj varijanti, moguće da Tajništvo ministara Enegetske zajednice donese odluku o privremenom oduzimanju prava glasa u okviru tijela Energetske zajednice, zemlji za koju se utvrdi da uporno krši odredbe Ugovora o osnivanju Energetske zajednice”, ističu iz Ministarstva.

Navode i da je činjenica da u BiH postoje otvorena pitanja implementacije Ugovora o osnivanju Energetske zajednice, koja su rezultat različitih viđenja nadležnih institucija u BiH na koji način pravni, institucionalni i regulatorni okvir treba biti uređen u BiH.

O ovim pitanjima nadležne institucije, uključujući i zakonodavne organe, će u narednom periodu morati tražiti odgovarajuća rješenja, kako bi se stvorili uvjeti za provođenje preuzetih međunarodnih obaveza, a uvažavajući ustavno pravnu organizaciju BiH, kažu u Ministarstvu.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply