Presjek rezultata projekta uporednog mjerenja parametara energetske efikasnosti u obnovljenim školama Federacije BiH

Presjek rezultata projekta uporednog mjerenja parametara energetske efikasnosti u obnovljenim školama Federacije BiH

U toku prve faze najvećeg projekta energetske efikasnosti u Bosni i Hercegovini (BEEP-Bosnia Energy Efficiency Project), implementirane su mjere energetske efikasnosti na javnim obrazovnim i zdravstvenim objektima u FBiH. Početkom februara ove godine, BEEP je pokrenuo dodatne aktivnosti te u pet odabranih škola, koje su obnovljene, realizira uporedno mjerenje energije, s ciljem identifikacije postignutih ušteda.

Škole koje učestvuju su: OŠ “Hašim Spahić” Ilijaš, OŠ “Zahid Baručija” Vogošća, OŠ “Musa Ćazim Ćatić” Zenica, Srednja mješovita škola Žepče i  Prva osnovna škola Zavidovići.

Predstavnici BEEP-a su tim povodom posjetili navedene škole gdje su preuzeli mjerenja, te su izračunate mjesečne toplotne potrebe  i ostvarene uštede u prvih 15 dana mjerenja prema posebnoj metodologiji izračunavanja ušteda koje se temelje na ostvarivanju toplotnog komfora od 21 ºC unutar objekta. Na osnovu  dosadašnjih provedenih mjerenja, najviše toplotne energije je uštedjela OŠ «Hašim Spahić» iz Ilijaša. Najbolje dosadašnje rezultate su ostvarili uposlenici ove škole, jer su primjenjivali energetski  efikasna ponašanja na najadekvatnije načine: provjetravali su prostorije prema energetskim propisima, regulisali termoventile na radijatorima kako bi u objektu postigli 21 ºC, kao i pratili potrošnju energije na kalorimetru, te ostale realizovali ostale mjere predložene od stručnog osoblja BEEP projekta. Sve to se pozitivno odrazilo u dosadašnjim mjerenjima i proračunima ušteda energije.

Dalji rezultati projekta uporednog mjerenja parametara energetske efikasnosti u obnovljenim školama Federacije BiH  u prvih 15 dana mjerenja su pokazali da su OŠ “Zahid Baručija” iz Vogošće i OŠ “Musa Ćazim Ćatić” iz Zenice ostvarile manje uštede energije nego škola iz Ilijaša. Podaci mjerenja za Prvu osnovnu školu iz Zavidovića, pokazali su da su tokom provođenja druge faze projekta potrošili više toplotne energije (svedene na jedinice koje su međusobno uporedive) od navedenih škola.  Najmanje energijski efikasna ponašanja su primjenjivali uposlenici Srednje mješovite škole Žepče.

Mjerenja će se i dalje nastaviti upoređivati svakih 15 dana, i trajaće do 15. aprila ove godine. Škola koja u navedenom periodu mjerenja ostvari najveće uštede energije predviđene navedenom metodologijom, dobija poticaj za kontinuirani rad i zalaganje – mobitel android i thermal imaging kameru za smartphone.

Krajnji ciljevi aktivnosti ovog dijela projekta BEEP su očuvanje toplotnog komfora u javnim obrazovnim objektima u FBiH, kao i poticanje aktivnog angažmana uposlenih  u školama za racionalnim korištenjem energije.  Sve navedene aktivnosti  korisnicima objekata trebaju omogućiti maksimalnu iskoristivost mjera energijske efikasnosti, te u konačnici uštedjeti novac.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply