Svjetski fond za zaštitu prirode (WWF) i Coca-Cola spašavaju polarne medvjede

Svjetski fond za zaštitu prirode (WWF) i Coca-Cola spašavaju polarne medvjede

Svjetski fond za zaštitu prirode (WWF) i The Coca-Cola Company udružili su snage u zajedničkoj kampanji “žArctic Home” čiji je cilj podizanje svijesti i prikupljanje sredstava za očuvanje Arktika, a time i osiguranja pozitivne budućnosti za jednu od najgracioznijih životinja našega planeta polarnog medvjeda. Zbog zagrijavanja dvaput bržega od svjetskoga prosjeka Arktik je jedno od najpogođenijih

Svjetski fond za zaštitu prirode (WWF) i The Coca-Cola Company udružili su snage u zajedničkoj kampanji “žArctic Home” čiji je cilj podizanje svijesti i prikupljanje sredstava za očuvanje Arktika, a time i osiguranja pozitivne budućnosti za jednu od najgracioznijih životinja našega planeta polarnog medvjeda.

Zbog zagrijavanja dvaput bržega od svjetskoga prosjeka Arktik je jedno od najpogođenijih područja. Ubrzanim nestajanjem ledenjaka na Arktiku, koji se svakoga desetljeća smanje za prosječno 11 posto, ozbiljno je ugrožena i budućnost polarnih medvjeda koji žive, “‹”‹love i razmnožavaju se na santama leda.

U reklamnoj je kampanji The Coca-Cola Company i WWF-a po prvi puta u povijesti na europsko tržište pušteno više od 300 miliona proizvoda koji sadržavaju sliku majke polarnog medvjeda i njezina dva mladunca u šetnji Arktikom. Kampanja “žArctic Home” izravno će pridonijeti očuvanju Arktika i doma polarnoga medvjeda jer će prikupljena sredstva WWF iskoristiti za terenske projekte koji uključuju istraživanja polarnoga medvjeda i zaštitu više od 1,4 miliona kvadratnih kilometara teritorija u sjevernome Grenlandu i sjevernoj Kanadi. Coca-Cola je tijekom posljednje tri godine već izdvojila tri miliona eura za zaštitu Arktika.

Otapanjem leda polarni medvjedi prisiljeni su provesti više vremena na kopnu u potrazi za hranom. Stanovnici nekoliko arktičkih zajednica izvijestili su o porastu broja polarnih medvjeda u njihovoj okolini čime se stvara opasnost za ljude, a i same medvjede. Prikupljena sredstva u kampanji “žArctic Home” iskoristit će se za podršku i očuvanje toga važnoga staništa u suradnji s lokalnim zajednicama, vladama i zaštitarima prirode, a i za znanstveno istraživanje koje će pomoći smanjenju broja sukoba između čovjeka i medvjeda.

Glavni je uzrok strahovitoga smanjenja životnoga prostora polarnoga medvjeda ispuštanje stakleničkih plinova i time prouzročene klimatske promjene. čak i ako veoma smanjimo ispuštanje stakleničkih plinova, klimatske će se romjene nastaviti događati sljedećih nekoliko desetljeća zbog velike količine stakleničkih plinova koji su već prisutni u atmosferi.

Kampanja je dio partnerstva između The Coca-Cola Company i svjetske nevladine udruge WWF na svjetskoj razini. Te organizacije od 2007. surađuju na projektima očuvanja voda, održive poljoprivrede i smanjenju ispuštanja ugljikova dioksida, a provodi se i u Bosni i Hercegovini.

WWF surađuje s brojnim vladama, organizacijama i zajednicama kako bi pronašla rješenja za suočavanje s klimatskim promjenama. Koncentrira se na zaštitu i smanjenje krčenja šuma i prašuma te na novu energijsku paradigmu koja se pametnije i učinkovitije koristi energijom, a čiji izvor sve više trebaju biti čisti i obnovljivi izvori energije. Dio sredstava prikupljenih kampanjom “žArctic Home” podržat će WWF-ov rad na borbi protiv svjetskih klimatskih promjena radi usporavanja promjena na Arktiku i na općoj razini.

Za više podataka o kampanji posjetite mrežnu stranicu www.arctichome.ba.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu