Tečnim azotom protiv zagađenja zraka

Tečnim azotom protiv zagađenja zraka

Inovacije s tečnim azotom kako bi se smanjile emisije kamiona

Političari u Londonu istražuju mogućnosti regulacije dodatnih izduvnih plinova pomoćnih motora korištenih za pogon rashladnih sistema kamiona hladnjača tokom dostave supermarketima, jer većina mnogo više zagađuju, nego sama vozila. Kamioni za dostavu će morati zbog emisija plina NOx i zagađujućih čestica prijeći na tehnologiju bez emisija.

Rješenje je našla firma Dearman sa sjedištem u engleskom gradu Croydon. Njezin komercijalni direktor David Sanders naglašava naglašava kako će novi motor ravnopravno konkurirati dizelskom motoru, a vjeruje da može lagano pobijediti i sve ostale opcije koje koriste tehnologiju bez emisija, bez obzira da li koriste vodikove gorive ćelije, baterije ili nešto drugo.

Osim toga, protiv zagađenja se može boriti i regenerativnim kočenjem, hvatanjem čestica i rješavanjem tehničkih pogrešaka, ističu stručnjaci.

Ako bi se prešlo na električna vozila, situacija bi se mogla pogoršati, jer su takva vozila teža u odnosu na vozila pogonjena fosilnim gorivima. Što je teže vozilo, gume se više troše. Kočnice s bubnjem omogućuju da se čestice sigurno pohrane i uklone, ali disk kočnice izbacuju štetne emisije u atmosferu.

Kako bi se to ublažilo koriste se specijalni blatobrani. Tim Barlow specijalist za emisije iz Transport Research Laboratory objašnjava da je profil nove gume otprilike 10-15 mm, a trošenjem padne na 2 mm nakon čega je moraš zamijeniti, a sav potrošeni materijal završi u zraku.

Čestice u zraku često sadrže metale, koji pri udisaju mogu završiti u plućima i krvi. Barlow naglašava da je budućnost je u regenerativnim kočnicama. Hibridna i električna vozila koriste energiju vozila za pokretanje. Oni apsorbiraju energiju od točkovai od kočenja točkova.

Regenerativnim kočnicama ne koristiš trenje kako bi usporio vozilo, to je poput kočenja motora. Dobivaš natrag energiju i ne dolazi do trošenja zbog koćenja. Prelazak na ugljična (karbonska) vlakna bi isto bilo od pomoći jer bi težina vozila bila manja. Na kraju, bitno je i ponašanje samog vozača, jer kod vožnje konstantnom brzinom nema ubrzavanja i ne troše se gume, a nema ni kočenja gdje bi se trošile i gume i kočnice, objavio je ET.

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply