Zeleni održivi proizvod

Zeleni održivi proizvod

„Zeleni“ proizvod je relativan pojam jer ne postoji u potpunosti zeleni proizvod pošto svi proizvodi koriste energiju i resurse te stvaraju nusproizvode i emisije

Pod zelene proizvode možemo navesti štedne sijalice, hibridna vozila, proizvode za zdravlje i ličnu njegu, zelene proizvode za čišćenje, zelene modne proizvode, kuće sa sunčevim kolektorima, majice proizvedene od ekološkog pamuka, povrće i voće uzgajano u posebnim uslovima… Proizvodi su efikasni zato što štede vodu, energiju, novac i smanjuju štetni uticaj na okoliš. Koriste se novi materijali koji se dobivaju iz prirodno obnovljivih izvora te su biorazgradivi i moguće ih je spaliti na siguran način. Proizvod koji je ekološki proizveden uključuje sve ekološki, gospodarski i društveno opravdane proizvodno-tehnološke metode. Kao primjer zelenog održivog proizvoda navesti ćemo hibridna vozila Toyote.

Toyota je japanski i trenutno najveći svjetski proizvođač automobila. Osnovana je 1937.godine a postaje svjetski lider hibridne tehnologije kada 1997. godine predstavlja prvu generaciju hibridnog modela Prius. Hibridni model udružuje rad benzinskog i električnog motora, koji se automatski izmjenjuje a punjenje baterije odvija se tokom vožnje odnosno kočenja. Toyotina hibridna vozila štede gorivo, imaju gotovo nečujan rad motora, drže CO2 emisije na niskim razinama ali i štite kvalitetu zraka uz niske razine NOx plinova i čestica izgaranja.
Jedan od primjera zelenih proizvoda Toyote je Toyota Mirai odnosno prvi serijski proizveden automobil s pogonom na vodikove ćelije. Mirai koristi vodik za proizvodnju energije I kroz ispušnu cijev izbacuje samo običnu vodenu paru. Mirai je baziran na Toyota FCV (Fuel Cell Vehicle) konceptnom automobilu predstavljenom 2013, odnosno limuzini svijetlo plave boje, koja oblikom podsjeća na kapljicu vode kako bi se naglasilo da je voda jedina tvar koja izlazi kroz ispušne cijevi.

Auto sadrži otvore koji omogućavaju ulaz zraka za hlađenje te kisika koji koriste gorive ćelije. FCV koncept koristi i Toyotinu Hybrid Synergy Drive tehnologiju uključujući elektromotor, jedinicu za kontrolu snage i ostale dijelove i komponente iz hibridnih vozila da bi se poboljšala pouzdanost i minimizirali troškovi. Pri niskim brzinama vožnje, kao što je gradska, FCV radi kao bilo koji drugi električni automobil koristeći energiju pohranjenu u akumulatoru, koji se puni regenerativnim kočenjem. Pri visokim brzinama, vodikove ćelije same pokreću elektromotor. Kada je potrebna velika količina snage, npr. kod naglog ubrzanja, akumulator i gorive ćelije rade uporedno da bi stvorili potrebni potisak. Uz autonomiju po spremniku vodika od čak 500 kilometara, Mirai je posve uporediv sa svakim konvencionalnim benzinskim automobilom, dok proces punjenja spremnika vodika na punionici traje svega 3-5 minuta.

Osim navedenih primjera,Toyota je isto tako prva kompanija koja je postavila temelje za recikliranje vozila, prva koja ima fabriku koja otpad ne izbacuje u zemlju, i prva koja masovno proizvodi hibridno vozilo i limuzinu na vodikove ćelije s nultom razinom emisija.

 

Ova objava je dio projekta “Jačanje Održive i Ekološki Prihvatljive Poduzetničke Kulture Mladih u Kantonu Sarajevo” koji Udruženje – Centar za edukaciju i podizanje svijesti o potrebi povećanja energetske efikasnosti (Energis) implementira uz podršku Centra za razvoj i podršku (CRP) u okivru projekta GEAR – Green Economy for Advanced Region / GEAR – Zelena ekonomija za razvoj regiona, finansiranog od strane Evropske unije.

Sadržaj ovog dokumenta isključiva je odgovornost Energis-a i ni na koji način se ne može smatrati da odražava stavove Evropske unije i Centra za razvoj i podršku.

 

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu