Beč dobiva potpuno automatizirane vozove podzemne željeznice

Beč dobiva potpuno automatizirane vozove podzemne željeznice

U Beču je započela proizvodnja novih potpuno automatiziranih vozova podzemne željeznice koji bi od 2022. godine trebali prometovati novoizgrađenom bečkom linijom metroa U5.

Isporuka prvih vozova koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom Simmeringu trebala bi biti u drugoj polovici 2020. godine. Vozovi će se potom tokom 2021. testirati i na drugim linijama bečke podzemne željeznice, no bez putnika. Prvi putnici novim bi se vozovima trebali voziti tek 2022. godine. Kako se ističe u bečkoj gradskoj upravi, novi potpuno automatizirani vozovi kakvi već prometuju Parizom i Barcelonom nisu samo sigurniji za putnike zbog zaštitnih ograda na samim stanicama metroa nego su i bitno ulaganje u zaštitu okoliša.

Čak devedeset posto materijala koji će se koristiti u izradi novih bečkih vozova moći će se reciklirati. Vozovi će biti izrađeni od laganih materijala, a sjedala od visoko kvalitetne obložene šperploče. Rasvjeta vozova i energetski učinkovit sistem grijanja i klimatizacije omogućiti će osim toga nevjerojatno nizak stepen potrošnje energije. Ugradnjom elektrodinamičkog sistema kočenja postići će se 90-postotni povrat kočione energije u sistem opskrbe energijom. Novi su vozovi u potpunosti prilagođeni bečkoj podzemnoj željeznici, a moći će funkcionirati s upravljačkom kabinom i bez nje tj. manualno, poluautomatizirano i potpuno automatizirano.

Treća generacija bečke podzemne željeznice

Podsjetimo, prošle godine započela je realizacija jednog od najvažnijih projekata bečkog javnog prijevoza i to spajanje postojeće linije podzemne željeznice U2 s novom linijom U5. Dugo očekivana nova linija U5 će dijelom preuzeti postojeću trasu linije U2 između stanica Karlsplatz i Rathaus te će se za početak proširiti do nedalekog trga Frankhplatz. Za liniju U2 planira se posve nova ruta, a navedeno proširenje bečke podzemne željeznice i nove linije U5 planira se realizirati do 2024. godine, dok se u budućnosti očekuje i njezino daljnje proširenje u pravcu Elterleinplatz u 17. bečkom okrugu. Novi vozovi naziva X-Wagen predstavljaju potpuno novu generaciju bečke podzemne željeznice, a bit će u potpunosti prilagođeni automatskom upravljanju na novoj liniji U5, kao i na drugim linijama s upravljačkim programima.

Preuzeto sa: ekovjesnik.hr

Na temu energetska efikasnost u zgradarstvu