Plastičnim vrećicama odzvonilo i u dm-u!

Od 1. februara dm svojim kupcima nudi različite vrste trajnih torbi za kupnju, kao alternativu plastičnim vrećicama. Tako se od sada kupcima ovog trgovačkog lanca nude papirnate vrećice izrađene od minimalno 85 posto smeđeg recikliranog papira, trajne PET torbe od recikliranih PET boca, trajne torbe od biopamuka i višekratne poliesterske vrećice.

„U dm-u uvijek djelujemo prema načelima društvene odgovornosti te nastojimo odgovoriti na stvarne potrebe zajednica u kojima živimo i radimo. Održivi razvoj i očuvanje okoliša važni su i veliki izazovi koji zahtijevaju složnost svih ljudi na planetu i zajedničku odluku da je vrijeme za promjenu. Kao predvodnik u području održivih praksi i najveći drogerijski lanac u Hrvatskoj, dm ima odgovornost i veliku želju doprinijeti održivijoj budućnosti i zato smo donijeli odluku o potpunom ukidanju jednokratnih plastičnih vrećica za kupnju iz svoje ponude. Prodavaonice dm-a u Hrvatskoj svakodnevno posjeti više od 86.000 ljudi i čvrsto smo uvjereni da možemo biti pokretač pozitivnih promjena u društvu i potaknuti veliki broj ljudi da promisle o svojem utjecaju na okoliš, promijene svoje navike te prestanu koristiti plastične vrećice”, istakla je Gordana Picek, članica Uprave dm-a i voditeljica resora Nabave i marketinga i Prodajne regije.

U svom priopćenju dm navodi kako se u Hrvatskoj godišnje potroši oko 200 plastičnih vrećica po stanovniku, koje se, prema istraživanjima, koriste svega 12 minuta te su potom potrebna desetljeća za njihovu razgradnju.

Ponuđena alternativna rješenja u dm-ovim trgovinama – papirnate vrećice i trajne PET torbe imaju certifikat „Plavi anđeo“ (Blauer Engel), dok trajne bio torbe imaju certifikate GOTS (Global Organic Textile Standard) i Fair Trade. U dm-u ističu kako se ove bio torbe, u slučaju dotrajalosti, mogu besplatno zamijeniti novima.

„Umanjimo zajedno količinu plastike odbačene u okoliš!“

Potpuno ukidanje jednokratnih plastičnih vrećica iz ponude još je jedan korak kojim dm nastavlja ulagati u razvoj asortimana i poslovnih procesa u skladu s principima održivog razvoja. U svoju ponudu dm je uvrstio alternative kao što su higijenski štapići s kartonskim drškama, dm-ova marka Proffisimo nudi raznovrsna održiva rješenja za kućanstvo poput biorazgradivih vrećica za smeće te slamki od nehrđajućeg čelika i silikona, a na policama dm-a mogu se pronaći proizvodi marki Balea i Alverde koji ne sadrže mikroplastiku.

Proizvodi dm marki kao što su Alverde, dmBio i babylove nose oznaku Vijeća za nadzor šuma, odnosno FSC (Forest Stewardship Council) koja jamči da su materijali korišteni pri izradi ambalaže potekli iz šuma kojima se gospodari na održiv način, a 90 posto proizvoda dm-ove vlastite marke dolazi iz središnje Europe čime se skraćuje vrijeme transporta i smanjuje emisija CO2.

Upravno-distributivni centar dm-a u Zagrebu / Foto: dm-drogeriemarkt.hr

Osim razvoja održivog asortimana, kompanija kontinuirano ulaže u dodatno povećanje energetske učinkovitosti njihovog Upravno-distributivnog centra u Zagrebu i umanjenje negativnog utjecaja na okoliš.  Implementirana su rješenja poput fotonaponske sunčane elektrane, izgrađen je novi skladišno-logistički centar koji ima najviši energetski razred A. U priopćenju se također navodi kako dm trenutno provodi projekt poboljšanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Podsjetimo, trgovački lanac Kaufland Hrvatska je još početkom ove godine u svim svojim trgovinama ukinuo prodaju laganih plastičnih vrećica. No, u trgovinama ovih trgovačkih lanaca još uvijek možemo pronaći dosta plastičnih proizvoda koji okolišu nanose golemu štetu. Navedimo samo primjer plastičnih svijeća i lampiona za groblja koje smo i jučer pronašli na policama dm-a.

Odluka o trajnom povlačenju plastičnih vrećica iz dm-ovih i ranije Kauflandovih trgovina svakako je pohvalna. Koliko ćemo još čekati na sličnu odluku drugih (domaćih) trgovačkih lanaca?

Ekovjesnik

Ova objava je dio projekta “Platforma za nisko – karbonski urbani razvoj FBiH” koji Udruženje – Centar za edukaciju i podizanje svijesti o potrebi povećanja energetske efikasnosti (Energis) implementira uz podršku Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine.

Sadržaj ovog dokumenta isključiva je odgovornost Energis-a i ni na koji način se ne može smatrati da odražava stavove Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine

Kontakt

Stojimo na raspolaganju za svaki vid saradnje. Budite slobodni da nas kontaktirate.