Prednosti električnih automobila

Vlada Tuzlanskog kantona nedavnim je zakonskim izmjenama predvidjela subvencije za one koji se odluče za hibridna ili električna vozila. Ovakve ili slične mjere, za sad, izostaju u drugim kantonima i na višim razinama vlasti.

 

HARIS MURATOVIĆ, predsjednik Udruženja zastupnika i trgovaca novih automobila BiH

„Puno manje troši od konvencionalnih motora, deset puta manje. Na 100 kilometara potrošite 1, 70 KM struje. Druga, vrlo bitna stvar i benefit za krajnje kupce je da je trošak servisiranja za ovo auto za 60-70% niži od ovih postojećih automobila“, rekao je Muratović.

U BiH je u 2019. godini uvezeno 14 električnih i 118 hibridnih vozila. Njihova ukupna vrijednost bila je oko 6,5 miliona, sa oko milion i 600 konvertibilnih maraka dažbina.

SUADA PENAVA, predsjednica Udruženja za elektromobilnost u BiH

„Krajem 2019. zvaničan podatak govori o 31 električnom vozilu, čisto električnom vozilu iz kategorije putničkih vozila. Pozitivan trend se opaža, ali to su mali pomaci“, istakla je Penava

Razlog malog broja električnih automobila na bh. cestama je njihova visoka cijena. U zemljama Europske unije za kupovinu električnog automobila država nudi visoke subvencije.

HARIS MURATOVIĆ, predsjednik Udruženja zastupnika i trgovaca novih automobila

„Slovenija daje 7, 5 – 8 hiljada eura za električni automobil, Hrvatska vam vraća cijeli iznos PDV-a, Srbija upravo planira da takve mjere implementira, da vraća PDV za vlasnike električnih automobila. Mi, nažalost u BiH nismo ni na koji način stimulisani da imamo električne automobile“, dodao je Muratović.

Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa prošle godine je iniciralo ukidanje carina za uvoz električnih automobila, no ovaj potez nikada nije dobio odobravanje iz Vijeća ministara. Prvi stvarni korak ka subvencijama dolazi iz Vlade Tuzlanskog kantona koja je nedavno usvojila izmjene Zakona o porezu na naslijeđe, imovinu i poklon.

NENAD LUKANOVIĆ, Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK

„Predviđeno je da se za strogo električna motorna vozila, bilo da se radi o putničkim ili teretnim motornim vozilima, prilikom registracije vozila oslobode u stopostotnom iznosu od poreza, a za hibridna, znači koja su kombinovana električna i na konvencionalna goriva, da se takva vozila oslobode u procentualnom iznosu od 50 procenata“, objasnio je Lukanović.

SUAD MUSTAJBAŠIĆ, ministar finansija u Vladi TK

„Smatramo da je jedan ovako mali doprinos, kroz ove zakonske odredbe, da se potakne kupovina ove vrste vozila i time u konačnici doprinese da imamo što čišći zrak ili evo, da kažemo, definišemo neke stimulativne mjere koje su prisutne u zemljama u okruženju i zemljama Europske unije“, istakao je Mustajbašić,

Vlada Tuzlanskog kantona planira i gradnju novih električnih punionica. Za sada se u Tuzli nalaze tri. U BiH ih je oko 80. U toku je izrada tačne baze podataka. Procjene govore da bi razlika u cijeni između konvencionalnih i električnih vozila, koja je sada između 25 i 30 procenata mogla pasti na 10. Prodaja električnih automobila u BiH bi ovime mogla biti bolja. Pravi pomaci ogledaju se u subvencioniranju kupovine, smanjenju iznosa carine i ukidanju poreza, za šta je potreban veći interes na nivou cijele države u izmjenama zakona koji bi to i predvidjeli.

Preuzeto: BHRT

Ova objava je dio projekta “Platforma za nisko – karbonski urbani razvoj FBiH” koji Udruženje – Centar za edukaciju i podizanje svijesti o potrebi povećanja energetske efikasnosti (Energis) implementira uz podršku Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine.

Sadržaj ovog dokumenta isključiva je odgovornost Energis-a i ni na koji način se ne može smatrati da odražava stavove Fonda za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine

Kontakt

Stojimo na raspolaganju za svaki vid saradnje. Budite slobodni da nas kontaktirate.