Pariz testira „leteće“ taksije kao budućnost gradskog prijevoza
Leteći taksi Bubble napaja se električnom energijom, „leti“ iznad površine vode brzinom do 50 km/h, a odlikuje se izuzetno tihim radom te sigurnošću kako za putnike, tako i za okoliš. Bubble je autonoman tijekom vožnje i puni se tijekom ulaska i izlaska putnika, odnosno dok se nalazi na pristaništu. Pokreće se nakon zatvaranja i osiguravanja bočnih vrata, a kada postigne brzinu od 12 km/h počinje letjeti iznad vode i to bez ikakvih nagiba i naglih pokreta. Po završetku vožnje Bubble se ponovno spušta na površinu vode kako bi pristao uz obalu te iskrcao svoje putnike. Bubble je opremljen s dva motora snage po 18 kW i litij-ionskom baterijom kapaciteta 41 kW/h. Maksimalna nosivost iznosi 500 kg, a predviđen je za pet osoba. Bubble ili „mjehurić“ je proizvod startup tvrtke Seabubbles koju su 2016. godine osnovali Alain Thebault i Anders Bringdal, a za razvoj ovog letećeg taksija prikupili su preko četiri milijuna eura. Prva probna vožnja Bubblea rijekom Seineom dogodila se već u junu 2017. godine kada se njime vozila pariška gradonačelnica Anne Hidalgo, a kasnije su vršena ispitivanja i u St-Tropezu, Ženevi.
U priopćenju Grada Pariza navodi se kako bi prometovanje ovih letećih taksija službeno moglo započeti već sljedećeg proljeća, a startup Seabubbles je u ponedjeljak pokrenuo četverodnevnu probnu vožnju. Suosnivač tvrtke, Alain Thebault, izjavio je kako pariška gradska uprava usporava napredak istraživanja, što bi moglo utjecati na nastavak realizacije projekta izvan Francuske, odnosno u Švicarskoj i SAD-u. S tehničke strane, Bubble izvrsno funkcionira na rijeci, no sada se mora pokrenuti njegova industrijska proizvodnja. Izrada prvih pet prototipa bila je vrlo skupa te je svaki stajao oko 200.000 eura. Seabubbles je otvorio predbilježbe prošle jeseni, prvi primjerci trebali bi stajati 140.000 eura, no veća proizvodnja trebala bi utjecati na smanjenje cijene. Još nije posve sigurno hoće li Bubble započeti s komercijalnim vožnjama u Parizu već sljedećeg proljeća, no to se ipak može očekivati temeljem dosadašnje odlučnosti pariške gradonačelnice i napora njene gradske uprave koji se ulažu u borbu za smanjenje onečišćenja zraka i uvođenje alternativnih oblika prijevoza.
Podsjetimo, Pariz ima jednu od najgušćih gradskih prometnih mreža na svijetu, a u vrijeme najvećih gužvi gradom istovremeno prometuje više od 650 vozova podzemne željeznice. Također, prema podacima Île-de-France Mobilités, 2016. godine je u javnom prijevozu pariške regije zabilježeno čak 4,7 milijardi putovanja putnika. Prošlog petka stanovnici Pariza suočili su se s najnovijim prometnim haosom kada je zbog štrajka protiv mirovinske reforme bilo zatvoreno deset od 16 linija pariškog metroa. U sklopu mjera protiv onečišćenja zraka pariška gradska uprava je u julu znatno pooštrila propise te na području unutar autoceste A86 koja okružuje Pariz zabranila prometovanje automobila na dizelski pogon, registriranih između 2001. i 2005., kao i dizelskih kamiona registriranih od 2006. do 2009. godine. Propisi će se kontinuirano pooštravati do 2030. godine, kada će cestama Velikog Pariza moći prometovati isključivo električni automobili i automobili s pogonom na vodikove gorive ćelije.
Preuzeto sa: Ekovjesnik.hr
Search
– oglasi –
Recent Posts
- 3.000 Nexbike bicikala za Beč
- Zvanično predstavljen projekat prekogranične saradnje – ENHANCE
- Beč ispituje novo gorivo – Bio-Etanol čista zamjena za dizel
- Beč: 200.000 pčela na krovu studentskog doma
- Poziv malim i srednjim preduzećima drvne, prehrambene i metaloprerađivačke industrije za učešće u projektu „Podrška za unapređenje konkuretnosti i zapošljavanja – ENHANCE“
Recent Comments